“Risk Temelli Yaklaşım” ile “Hedefli Reklamcılık Uygulamalarının Kişisel Verilerin Korunması Hukuku Açısından Değerlendirilmesi” Konulu Çarşamba Semineri Düzenlendi

“Risk Temelli Yaklaşım” ile “Hedefli Reklamcılık Uygulamalarının Kişisel Verilerin Korunması Hukuku Açısından Değerlendirilmesi” Konulu Çarşamba Semineri Düzenlendi

“Risk Temelli Yaklaşım” ile “Hedefli Reklamcılık Uygulamalarının Kişisel Verilerin Korunması Hukuku Açısından Değerlendirilmesi” konulu Çarşamba Semineri, Kurumumuz Konferans Salonunda düzenlendi.

Sunumuna risk kavramının tanımlarını ve veri korumada riskin nasıl anlaşıldığını anlatarak başlayan Uğur TOKMAKÇI, risk temelli yaklaşımın öneminden bahsetti. Risk temelli yaklaşımın, kişisel verilerin korunmasında daha iyi bir yol sunmaya çalışan bir eğilimi ifade ettiğini dile getiren TOKMAKÇI, özellikle Avrupa Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) ile hak temelli anlayışın risk temelli anlayışa doğru evrildiğini söyledi.

Kişisel verilerin korunmasında risk temelli yaklaşımın, teoriden ziyade pratiğe odaklanılmasını öngördüğünü kaydeden TOKMAKÇI, bu çerçevede risk temelli yaklaşımın rolüne ilişkin ilkeler ve araçlar hakkında çeşitli bilgiler paylaştı.

Betül MURATOĞLU ise hedefli reklamcılık kavramı, uygulamaları ve hedefli reklamcılık uygulamalarında kişisel verilerin korunması konusunda değerlendirmelerde bulundu. Hedefli reklamcılığın, veriye dayalı olarak çevrimiçi ortamda reklamların yansıtılmasını ifade ettiğini belirten MURATOĞLU, bu reklam türlerinin genellikle görüntülü reklamlar şeklinde olmak üzere internet siteleri, sosyal medya platformları ve mobil uygulamalarda yer aldığını bildirdi.

MURATOĞLU, hedefli reklamcılık uygulamalarına karşı ilgili kişilerin seçme hakkına sahip olması ve kontrol yetkisini elinde bulundurması amacıyla, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümlerinin dikkate alınması gerektiğine dikkat çekerek bu kapsamda açıklamalarda bulundu.